Dolar 39,9863
Euro 46,8674
Altın 4.290,60
BİST 10.107,68
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 34°C
Az Bulutlu
İstanbul
34°C
Az Bulutlu
Sal 33°C
Çar 36°C
Per 27°C
Cum 29°C

Yapay zeka ve otomatik çeviri, dil öğrenme ihtiyacının yerini almayacak

British Council ve Tahsilde Dijital İnovasyon Araştırma Enstitüsü tarafından, dünya çapında 1.348 İngilizce öğretmeni ortasında İngilizce öğretiminde yapay zeka kullanımı ve uygulamalarına ait görüşleri araştıran rapor yayınlandı. Öğretmenler …

Yapay zeka ve otomatik çeviri, dil öğrenme ihtiyacının yerini almayacak
REKLAM ALANI
12 Mart 2024 14:36
71

British Council ve Tahsilde Dijital İnovasyon Araştırma Enstitüsü tarafından, dünya çapında 1.348 İngilizce öğretmeni ortasında İngilizce öğretiminde yapay zeka kullanımı ve uygulamalarına ait görüşleri araştıran rapor yayınlandı. Öğretmenler ortasında en yaygın kullanılan yapay zeka takviyeli araçların lisan öğrenme uygulamaları olduğu ortaya çıkarken, iştirakçilerin yüzde 51’i yapay zekanın öğretmenler olmadan İngilizce öğretebileceğinden kuşku duyuyor.

Birleşik Krallık’ın kültürel bağlar ve eğitim fırsatlarından sorumlu milletlerarası kuruluşu British Council ve Tahsilde Dijital İnovasyon Araştırma Enstitüsü (ODUGlobal, Old Dominion University, ABD) tarafından geliştirilen ‘İngilizce öğretiminde yapay zekâ: Geleceğe hazırlık başlıklı araştırma, dünya çapında İngilizce öğretiminde ve tahsilinde yapay zekanın kullanımını inceledi ve 118 ülke ve bölgeden 1.348 İngilizce öğretmeninden İngilizce öğretiminde yapay zekanın kullanımına ait karşılıklar topladı. Literatür taraması, anket ve nitel görüşmelerden oluşan rapor, yapay zekanın şu anda İngilizce tahsili ve öğretiminde nasıl kullanıldığına, mevcut araştırmaların nereye odaklandığına ve öğretmenlerin ve başka kilit paydaşların süratle gelişen yapay zeka teknolojilerinin ortaya çıkışı ve uygulanması hakkında nasıl hissettiklerine dair derinlemesine bir tahlil içeriyor.

ARA REKLAM ALANI

Öğretmenlerin yapay zeka kullanımları için eğitim gerekiyor

Yapılan ankete nazaran, İngilizce öğretmenlerinin yüzde 60’ı yapay zeka ve otomatik çevirinin sonunda lisan öğrenmeyi gereksiz hale getireceği görüşüne katılmıyor. Birçok iştirakçi ise lisanların derin kültürel, toplumsal ve duygusal istikametlerini ve insan etkileşiminin kalıcı bedelinin yapay zeka ile değiştirilemeyeceğini vurguluyor.

Yapay zekaya karşın lisan öğrenmeye devam etme gereksinimi doğrultusunda, İngilizce öğretmenlerinin yüzde 70’i öğrencilerin bu araçların yardımı olmadan İngilizce yazabilmeleri ve özerk yazma hünerlerini geliştirmeleri gerektiği konusunda hemfikir. Öğretmenlerin yeni öğrenme ortamındaki rolüne gelince, iştirakçilerin yüzde 51’i yapay zekanın 2035 yılına kadar öğretmen olmadan İngilizce öğretebileceğine kuşkuyla yaklaşıyor ve ‘gerçek’ eğitimcilerin kıymetini vurguluyor.

Katılımcıların yüzde 80’i ayrıyeten, dünyadaki farklı İngilizce çeşitlerinin öğrenilmesini desteklemek, lisan tahsilinde kapsayıcılığı ve gerçekçiliği kolaylaştırmak ve öğretmenleri endişelendiren standardizasyon ve verimlilik meselelerini azaltmak için yapay zekanın geliştirilmesi gerektiğine işaret ediyor.

Ankette yer alan tabirlerin büyük çoğunluğunda öğretmenler tarafından lisana getirilen tarafsızlık, uzmanlara nazaran İngilizce öğretiminde yapay zekanın ortaya çıkışının yarattığı meçhullüğü gösteriyor. Öğretmenlerin sadece yüzde 20’si yapay zekayı öğretimde kullanmak için gereğince eğitimli olduğunu, yüzde 54’ü ise bu alanda yetersiz eğitim aldığını düşünüyor. 

Yapay zeka, İngilizce eğitim gereçlerinin oluşturulmasına katkı sağlıyor

İngilizce öğretiminde yapay zeka: Geleceğe hazırlık’ araştırmasında yer alan ankette, danışılan öğretmenlerin görüşlerine ek olarak, İngilizce öğretmeninin İngilizce öğretim çalışmalarında yapay zekayı nasıl kullandıkları hakkında da bilgi toplandı. Öğretmenler tarafından en yaygın olarak kullanılan yapay zeka takviyeli araçlarının lisan öğrenme uygulamaları (yüzde 48), lisan oluşturma yapay zekası (yüzde 37) ve sohbet robotları (yüzde 31) olduğu ortaya çıkıyor. Bununla birlikte, iştirakçilerin yüzde 24’ü listelenen yapay zeka araçlarından hiçbirini kullanmadıklarını bildiriyor.

İngilizce öğretiminde yapay zekanın en yaygın kullanım alanlarına bakıldığında ise iştirakçilerin yüzde 57’si yapay zekayı malzeme oluşturmak için kullanırken bunu, öğrencilerin İngilizce pratik yapmalarına yardımcı olmak (yüzde 53) ve ders planları oluşturmak (yüzde 43) takip ediyor. Bununla birlikte, iştirakçilerin yüzde 18’i yapay zekayı bu gayelerin hiçbiri için kullanmadıklarını söylüyor. Bu da yeniden yapay zeka konusunda eğitim eksikliği ve İngilizce öğretiminin bugünü ve geleceği üzerindeki tesiri konusundaki belirsizlikle ilişkili olabileceği görüşünü destekliyor.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

REKLAM ALANI
Wordpress Hosting ingilizce kurs plastic producer Clio Yedek Parça Logan yedek parça axial fan çelik bariyer labomat ankara cıkıslı turlar thermowell alerji testi fiyatları ges ne demek solar akü şişme mont klinik dekorasyonu cubes ankara ulusal taşıt tanıma sistemi şanlıurfa trafo fabrikaları su jeti e imza saat Peugeot Yedek Parça briket fiyatları Kaya Tuzu granül aktif karbon yurtdışı turlar