Dolar 36,2225
Euro 38,0047
Altın 3.352,91
BİST 9.877,59
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 9°C
Hafif Yağmurlu
İstanbul
9°C
Hafif Yağmurlu
Paz 7°C
Pts 7°C
Sal 6°C
Çar 4°C

Sürdürülebilir enerji dönüşümü için tüketicilerin bakış açısını değiştirecek eylemler gerekiyor

Memleketler arası danışmanlık şirketi EY (Ernst & Young) Türkiye’nin ‘Enerji Dönüşümü Tüketici İçgörüleri Raporu’na nazaran; güç tüketicilerinin %65’i sürdürülebilir güç formüllerini biliyor fakat %70’i bu bahiste daha fazla vakit yahut para harcamak istemediğini belirtiyor.

Sürdürülebilir enerji dönüşümü için tüketicilerin bakış açısını değiştirecek eylemler gerekiyor
REKLAM ALANI
21 Mart 2024 20:12
34

Uluslararası danışmanlık şirketi EY (Ernst & Young) Türkiye’nin ‘Enerji Dönüşümü Tüketici İçgörüleri Raporu’na nazaran; enerji tüketicilerinin %65’i sürdürülebilir güç usullerini biliyor fakat %70’i bu bahiste daha fazla vakit yahut para harcamak istemediğini belirtiyor. Bu doğrultuda, mevcut ilgiyi aksiyona dönüştürmek için tüketicinin bakış açısını değiştirmek ve tüketiciyi yönlendirmek gerekiyor.  

EY (Ernst & Young) Türkiye’nin ‘Enerji Dönüşümü Tüketici İçgörüleri Raporu’na göre, dünya çapında karbon emisyonunun azaltılması yahut karbondan arınma amaçlarına ulaşabilmesi için 10 yıl içinde değişimin gerçekleşmesi ve bir an evvel harekete geçilmesi gerekiyor. Dünyanın pak güce ulaşabilmesi için tüketicilerin bu bahiste adım atması gelecek için belirleyici bir faktör, fakat tüketici bu bahiste isteksiz. EY raporu; tüketicilerin sürdürülebilir güce olan ilgileriyle bu ilgiyi harekete geçirme konusundaki isteksizliklerine neden olan başlıkları ortaya koyuyor. Buna nazaran, tüketicinin güç tecrübesinde beklediği uygun fiyat, erişilebilirlik ve caziplik üzere üç temel başlığı güç şirketlerinin ele alması gerekiyor.

ARA REKLAM ALANI

Tüketiciler güç tüketimi ve tecrübesinde üç temel başlığa odaklanıyor

Araştırma sonuçları, güç dönüşümünün tüketicilerin %70’inin davranışlarını değiştirmesiyle mümkün olacağını gösteriyor. Tüketicilerin direkt meskende güç dönüşümünü sağlayıp, bunu etrafında de değiştirmesi kıymetli. Birden fazla tüketici bu bahiste ellerinden geleni yaptığını düşünüyor, lakin hareketler sürdürülebilir güç için şimdi kâfi değil. 

Ankete katılanların %65’i sürdürülebilir güç tekniklerinin farkında, lakin %70’i bunun için daha fazla vakit yahut para harcamak istemediğini söylüyor. Bu da tüketicilerin şu ana kadar gösterdiği eforun karşılığını almakta zorlandığını gösteriyor. Tüketiciler mevcut güç tüketimi ve tecrübesinin; uygun fiyat, erişilebilirlik ve caziplik olmak üzere üç temel başlığı karşılamadığını belirtiyor. 

Temel başlıklar geleceğe ışık tutuyor

Araştırma; ekonomik güç fiyatlarının tüketicinin finansal refahını ve hayat üslubunu nasıl etkilediğini ortaya koyuyor. Buna nazaran; tüketicilerin %67’si faturalarda %10’luk artışı kaldıramayacağını, %30’u güç kaynaklarının uygun fiyatlı kalacağından emin olmak istediğini belirtiyor. Tüketicilerin üçte ikisi ise önümüzdeki üç yıl içinde çatı üstü güneş gücü yahut elektrikli araçlar üzere yeni jenerasyon güç eserlerine yatırım yapmayı şimdi planlamadığını söylüyor.

Enerjiye erişilebilirliğin ötesinde sürdürülebilir güç konusundaki eğitimi, farkındalığı, tercihleri, bilgileri ve içgörüleri kapsadığını gösteren araştırmada; tüketicilerin %26’sı yenilenebilir güç ve sürdürülebilirlik üzere mevzularda iyimserken, %33’ü yeni güç tahlillerine 2-3 kat daha az yatırım yapabileceklerini, %18’i ise satın alım ve heyetimin kolaylığına bağlı olarak güç eserlerini değiştirebileceğini söylüyor.

Rapora nazaran; tüketicilerin %77’si güç şirketlerinin üst seviye eser ve hizmetlerin yanı sıra düşük maliyetli güç seçenekleri sunmasını beklerken, %67’si şahsileştirilmiş güç tahlilleri talep ediyor. %70’i ise aboneliğe dayalı güç faturası seçeneklerini tercih ettiğini söylüyor.

Sonuç olarak; güç şirketleri bu bahiste daha çok dikkat çeken ve teşvik edici yeni tahliller geliştirmesiyle sürdürülebilir, daha verimli ve daha uygun maliyetli bir güç sistemini daha süratli oluşturma bahtı doğacak. Bu hususta değerli adımlar atarak pazarda muteber bir yer edinecek olan güç şirketleri, yeni güç tahlillerinin potansiyeli konusunda hayli heyecanlı olan ve tahlil bekleyen tüketicilerin değişimini hızlandırabilir ve ekonomik refah için yeni fırsatlar sunabilir. Öte yandan tüketiciler; kâr gayesi gütmeyen kuruluşların ve toplulukların, güneş gücü şirketlerinin, perakende kesiminin ve online alışveriş sitelerinin güç dönüşümü tarafındaki tahlillerini dikkate alıyor ve bunların aksiyonlarından etkileniyor. 

Tüketici alışkanlıklarının ve aksiyonlarının, sürdürülebilir güç dönüşümü konusunda muvaffakiyet elde edilmesi için itici güç olacağını belirten EY Türkiye Vergi Kısmı Şirket Ortağı ve Bölümler Başkanı Ateş Konca ilgili araştırmayla ilgili şunları söyledi:

“Raporda, sürdürülebilir enerjiye geçiş konusunda tüketicilerin şimdi kâfi seviyede istekli olmadığı ortaya çıkıyor. Tüketicilerin yalnızca %30’unun sürdürülebilir değişiklikler için aksiyon almaya istekli olduğu görülüyor. Tüketicinin bu yetersiz ilgisi ve güç dönüşümüne yönelik kararsızlığı devam ederse, sürdürülebilir güce geçiş çok yavaş ilerleyecek. Bu dönüşümü hızlandırmak için; güç geçişinin arz tarafı süratle gelişirken, sürdürülebilir tüketici davranışını da nasıl dahil edileceği ve etkinleştireceği konusunda temel bir değişime yönelinmeli. Bu yüzden, güç şirketlerinin atacağı büyük adımlarla birlikte tüketiciyle münasebet yine kurulmalı, tüketici etkileşimleri ve gelişimleri hızlandırılmalıdır. Ekosistemin mevcut tüm kaldıraçları kullanılıp devletle ve öteki tüm paydaşlarla birlikte çalışılarak tüketicilere güç dönüşümü yolunda rehberlik edilirse, sürdürülebilirlik yolunda güç dönüşümü daha süratli şekillendirilebilir

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

REKLAM ALANI
Wordpress Hosting ingilizce kurs plastic producer Clio Yedek Parça Logan yedek parça axial fan çelik bariyer labomat ankara cıkıslı turlar thermowell alerji testi fiyatları ges ne demek solar akü Modern Ofis Tasarımları şişme mont klinik dekorasyonu cubes ankara ulusal taşıt tanıma sistemi şanlıurfa trafo fabrikaları su jeti e imza saat Peugeot Yedek Parça briket fiyatları ingilizce kursu Kaya Tuzu