Dolar 39,9863
Euro 46,8674
Altın 4.290,60
BİST 10.107,68
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 34°C
Az Bulutlu
İstanbul
34°C
Az Bulutlu
Sal 33°C
Çar 36°C
Per 27°C
Cum 29°C

KODA Çalıştay Raporu: Afet bölgelerinde en büyük ihtiyaç barınma ve psikolojik destek

Köylerdeki çocukları, aileleri ve öğretmenleri destekleyici faaliyetler yürüten Köy Okulları Değişim Ağı’nın (KODA) “Afet Sonrası Kırsalda Eğitim” başlıklı çalıştay raporu yayımlandı.

KODA Çalıştay Raporu: Afet bölgelerinde en büyük ihtiyaç barınma ve psikolojik destek
REKLAM ALANI
25 Mart 2024 18:24
64

Köylerdeki çocukları, aileleri ve öğretmenleri destekleyici faaliyetler yürüten Köy Okulları Değişim Ağı’nın (KODA) “Afet Sonrası Kırsalda Eğitim” başlıklı çalıştay raporu yayımlandı.

Öğretmenler, kamu vazifelileri ve sivil toplum temsilcilerinin iştirakiyle gerçekleştirilen çalıştayda; barınma ve altyapı sıkıntıları, ruhsal takviye ile uyum eksikliği ön plana çıktı. 

ARA REKLAM ALANI

Köyde yetişen çocukların eğitim süreçlerini uygunlaştırma amacıyla 8 yıldır çalışmalar yürüten Köy Okulları Değişim Ağı’nın (KODA), “Afet Sonrası Kırsalda Eğitim” başlıklı çalıştayı Ankara’da düzenlendi. Çalıştaya Adıyaman, Kahramanmaraş, Hatay, Gaziantep ve Elazığ bölgelerinde çalışan öğretmenler, bölgede faal rol alan kamu vazifelileri, fikir kuruluşları ve sivil toplum kuruluşu yetkilileri katıldı. Çalıştayda Türkiye’de doğal afetten etkilenen kırsal bölgelerdeki zorluklar ele alındı. 6 Şubat 2023, Kahramanmaraş merkezli zelzelelerin akabinde eğitim alanında yapılan müdahalelerin bilhassa kırsal ve kentsel bölgelerdeki ayrımı derinleştirdiği belirtildi. Barınma, su ve elektrik üzere altyapı hizmetleri hususlarında yaşanan badirelerin devam ettiği ve yaşamsal gereksinimlerin öncelikli olarak karşılanmasının gerekliliği paylaşıldı. 

 

Acil gereksinimler: Barınma, altyapı sıkıntılarının tahlili ve ruhsal destek 

Çalıştayın odağında afet bölgelerinde vazife yapan öğretmenler, aileler ve çocuklar vardı. Öğretmenlerin öne çıkan acil muhtaçlıkları ortasında, barınma ve altyapı sıkıntıları, psikososyal/danışma takviye muhtaçlığı ve uyum başlıkları yer aldı. Bununla birlikte eğitimin kent odaklı bir bakış açısıyla düzenlenmesi sebebiyle kırsaldaki engelliler ve göçmenler üzere dezavantajlı kümelerin muhtaçlıklarının da kamu siyasetlerinde yer alması gerektiğine dikkat çekildi. Ayrıyeten raporda sivil toplum ve kamu iş birliğinin güçlenmesi gerektiğine vurgu yapıldı. Mevcut müsaade süreçlerinin uzun olmasının, uzman grupların sahanın gereksinimlerini süratli ve aktif bir biçimde karşılamada mahzur teşkil ettiği belirtildi. Data eksikliğinin ve kurumlar ortasındaki bilgilerin tutarsızlığının da süreci olumsuz etkilediğine dikkat çekildi. KODA tarafından afet bölgelerindeki aileler özelinde yapılan gözlemlerde, çocukların ve gençlerin toplumsallaşma alanlarının az olması ve konteyner kentlerdeki güvenlik problemlerinin hala devam ettiğine işaret edildi. 

Çözüm teklifleri tartışıldı 

Afet bölgelerinde eğitim kapsamında doğan gereksinimlere yönelik tahlillerin tartışıldığı çalıştayda, kamu çalışmaları kapsamında öğrencilere şartsız nakil hakkı, pansiyonlu okul, konteyner okul, taşınabilir psiko-sosyal hizmet üniteleri, istekli öğretmen uygulamaları, STK iş birlikleriyle dayanak programları düzenlenmesi ve kardeş okul projeleri teklifleri getirildi. Sivil toplum çalışmaları kapsamında; öğretmenlerle yapılan dayanışma ağları, tecrübe paylaşımları, muhtaçlık tahlili, bilgilendirme çalışmaları, savunuculuk, taşınabilir eğitim uygulamaları ve atölyelerin yapılabileceğine dikkat çekildi. Kişisel inisiyatiflerin ise, mahallî eğitmenlerin alanda misyon alabilmesi ve ulaşımları için araç paylaşımı sağlanabilmesi, çadır alanlarının kurulması ve etüt merkezlerinin açılması üzere hususları kıymetlendirerek dayanak olabilecekleri belirtildi.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

REKLAM ALANI
Wordpress Hosting ingilizce kurs plastic producer Clio Yedek Parça Logan yedek parça axial fan çelik bariyer labomat ankara cıkıslı turlar thermowell alerji testi fiyatları ges ne demek solar akü şişme mont klinik dekorasyonu cubes ankara ulusal taşıt tanıma sistemi şanlıurfa trafo fabrikaları su jeti e imza saat Peugeot Yedek Parça briket fiyatları Kaya Tuzu granül aktif karbon yurtdışı turlar